High Protein Claims: Τι Σημαίνει για τις Επιχειρήσεις Τροφίμων

Οι ισχυρισμοί "υψηλής πρωτεΐνης" κυριαρχούν στις ευρωπαϊκές ετικέτες τροφίμων και ποτών. Η SafeEat εξηγεί τι πρέπει να γνωρίζουν οι επιχειρήσεις τροφίμων για τη συμμόρφωση, τη λειτουργικότητα και τις νέες καταναλωτικές απαιτήσεις.

High Protein Claims: Τι Σημαίνει για τις Επιχειρήσεις Τροφίμων

Ανάλυση από τη SafeEat για την κυριαρχία των ισχυρισμών "υψηλής περιεκτικότητας σε πρωτεΐνη" στα τρόφιμα και ποτά


Η άνοδος της λειτουργικότητας: Όχι απλώς γεύση, αλλά αποτέλεσμα

Οι καταναλωτές στην Ευρώπη δεν αναζητούν απλώς τρόφιμα που "γεμίζουν" — θέλουν προϊόντα με πρόσθετη αξία για την υγεία και την ευεξία τους. Στην καρδιά αυτής της τάσης βρίσκεται η πρωτεΐνη, και αυτό αποτυπώνεται έντονα στις ετικέτες τροφίμων με τη φράση “υψηλή περιεκτικότητα σε πρωτεΐνη” να κυριαρχεί.


Πού εμφανίζονται οι ισχυρισμοί “high protein”;

Τα τελευταία χρόνια παρατηρείται κατακόρυφη αύξηση στη χρήση του ισχυρισμού, ιδιαίτερα:

  • Στα ποτά, με αιχμή τα ροφήματα γάλακτος (με απομονωμένη πρωτεΐνη ορού γάλακτος ή φυτικές πρωτεΐνες όπως μπιζελιού & σόγιας)

  • Σε προϊόντα που δεν σχετίζονταν παραδοσιακά με πρωτεΐνη, όπως:

    • επιδόρπια,

    • δημητριακά,

    • ζυμαρικά,

    • ψωμί,

    • ακόμα και έτοιμα ροφήματα καφέ

  • Σε μπάρες, σνακ και ροφήματα για ενεργούς καταναλωτές (active lifestyle)


Τι δείχνει η αγορά;

Σύμφωνα με στοιχεία από την Circana & Mintel:

  • Το ενδιαφέρον αυξήθηκε ραγδαία μετά την πανδημία, με τη λειτουργικότητα να κυριαρχεί ως καταναλωτική απαίτηση.

  • Το 2024, 21% των Ευρωπαίων καταναλωτών θεωρούσαν την πρωτεΐνη βασικό κριτήριο επιλογής τροφίμων — το ποσοστό έφτασε το 39% στους κάτω των 35.

  • Εταιρείες όπως Grenade, Myprotein, Starbucks και Gü κυκλοφόρησαν προϊόντα με ισχυρισμούς υψηλής πρωτεΐνης.


Γιατί η πρωτεΐνη είναι τόσο δημοφιλής;

Η δημοφιλία της πρωτεΐνης σχετίζεται με την ανάγκη των καταναλωτών για έλεγχο του βάρους, μακροχρόνια κορεσμό, υποστήριξη του μυϊκού συστήματος και υγιή γήρανση. Ειδικά:

  • 54% αναγνωρίζουν ότι χρειάζονται περισσότερη πρωτεΐνη καθώς μεγαλώνουν

  • 53% δηλώνουν ότι η πρωτεΐνη τους κρατά χορτάτους

  • 44% τη συνδέουν με την απώλεια βάρους


Τι σημαίνει αυτό για τις επιχειρήσεις τροφίμων;

Οι παραγωγοί και διανομείς πρέπει να είναι προσεκτικοί:

  • Στη χρήση ισχυρισμών: Χρειάζονται τεκμηρίωση και νομοθετική συμμόρφωση (σύμφωνα με τον Κανονισμό 1924/2006 για διατροφικούς ισχυρισμούς).

  • Στην επισήμανση: Απαιτείται ορθή αναγραφή πρωτεϊνικής περιεκτικότητας, πηγή και μέθοδος απομόνωσης.

  • Στην ανάπτυξη νέων προϊόντων: Με ισορροπημένη λειτουργικότητα και αποδεδειγμένα οφέλη.


Ο ρόλος της SafeEat

Η SafeEat υποστηρίζει τις επιχειρήσεις που:

  • Αναπτύσσουν τρόφιμα με λειτουργικές ιδιότητες

  • Χρησιμοποιούν ισχυρισμούς “υψηλής πρωτεΐνης” στις ετικέτες τους

  • Ενδιαφέρονται για επισήμανση, νομοθεσία, συμμόρφωση & έλεγχο

Επικοινωνήστε μαζί μας: www.safeeat.gr/epikoinonia

Χρειάζεστε περισσότερες πληροφορίες;

Χρειάζεστε περισσότερες πληροφορίες;

Σας παρέχουμε μελέτη, ανάπτυξη, εφαρμογή και επιθεώρηση Συστημάτων Διαχείρισης Ασφάλειας Τροφίμων.